تولد 2 سالگیِ اینجا
يکشنبه 13 بهمن 1387 - 6:46:36 بعد از ظهر
تولد دو سالگی

خب! امروز اینجا 2 سالگیش تموم شد و وارد سومین سال حیاتش شد. طبق رسوم هر ساله، روز تولد وبلاگم رو نمیشه ننویسم. ولی جز همون حرفهای کلیشه‌ای همیشگی که سالی که گذشت چقدر خوب بود و امیدوارم سال آینده پربارتر بشه و از این حرفا... چیزی دیگه به ذهنم نمیرسه...

ولی جا داره یه تشکر ویژه بکنم از تمام دوستان عزیزی که با کامنتها و ایمیل هاشون نسبت به بنده لطف داشتند و عذر خواهی کنم بابت اینکه زیاد فرصت نمیکنم(=بلد نیستم!) بنویسم. اعتراف میکنم نوشتن به اون سادگی که فکر میکردم نبود، مخصوصاً با اون وسواسی که من در کنار هم قراردادن کلمات دارم!

انشااله با پست‌های جدید برمیگردم بزودی...

راستی کسی یادش هست امروز مناسبت دیگه‌ای هم داره یا نه؟!


 
نبی تحت تعقیب شرکت یاهو قرار گرفت !!!
دوشنبه 26 فروردین 1387 - 1:48:21 قبل از ظهر
Nabi Wanted

بالاخره بعد از حدود دو هفته کار مداوم روی یه سیستم آپلود، تقریباً دو سه روز پیش سایت رو روی دومین UploadYahoo.com بالا آوردم، سیستم کامل و دقیقی شده بود. بالای سایت از لوگوی یاهو استفاده کرده بودم و اسم سایت هم که تابلو بود! ولی پیش خودم گفتم کی به کیه و کی دستش به ما میرسه.

تا اینکه...

ادامه مطلب...

 
نوروز 1387 مبارک
پنجشنبه 1 فروردین 1387 - 11:35:23 قبل از ظهر

ساعت ۹ و ۴۸ دقیقه و ۱۹ ثانیه صبح امروز وارد سال 1387 شدیم.

عیدتون مبارک، امیدوارم سال خوبی داشته باشید.

گوگل هم امروز با تغییر لوگوی صفحه اول سایتش، سال نو رو تبریک گفته.

طبق فرمولی که پارسال در موردش نوشته بودم امسال باید سالِ "موش" باشه ;-)

جالبه که امسال مصادف شده با عدد شماره پلاک خونمون !!

اینم سفره هفت سین نصفه و نیمه ما که در موقع تهیه عکس چند تا سینش کم بود و در حال تکمیل بود:

نوروز 1387

اون آقای تخم مرغ هم از شاهکارهای اینجانب است! خوشگله؟! ;-)

صحبت خاصی نیست، جز آرزوی سلامتی.


 
عجب یاهویی...!
پنجشنبه 23 اسفند 1386 - 8:42:44 بعد از ظهر

اولین بار سال 2001 حدود 7 سال پیش بود که اولین آیدی یاهوم رو ساختم، وقتی NabiKAZ رو امتحان کردم متوجه شدم که قبلاً ثبت شده. برای همین یه 2001 جلوی اون اضافه کردم و NabiKAZ2001 رو ثبت کردم، بماند که بعد ها به NabiKAZ2001_se تبدیل شد...

چند روز پیش همینجوری گفتم یه بار دیگه امتحان کنم. امتحان کردم دیدم NabiKAZ آزاد شده !!! خیلی تعجب کردم و البته مهلت ندادم و بلافاصله ثبتش کردم. بلافاصله وقتی یاهو میسنجر رو برای اولین بار باهاش بالا آوردم از تعجب شاخ درآوردم! چون از 4 نفر پی ام داشتم و یک نفر هم منو add کرده بود ! همه ایرانی بودن و شاید زمان ارسال پی ام یادشون رفته بوده 2001 رو جلوی آیدی بزارند و یاهو هم با وجود حذف آیدی، پیغام ها رو حفظ کرده! نکته جالب تر قضیه اینجاست که تمام پیغام ها مربوط به سال 2006 بود، یعنی دو سال پیش بودند !!!

شما هم آیدی های قدیمیتون رو امتحان کنید شاید آزاد شده باشند.


 
خدایا شکرت به خاطر سلامتی که بهمون دادی!
پنجشنبه 2 اسفند 1386 - 5:32:44 بعد از ظهر

دنبال یه سایتی در مورد لینوکس میگشتم که میدونستم اسمش هزاردستان بود. اما آدرسش رو یادم نبود. برای همین همینجوری زدم hezardastan.com ، یه سایت کاملاً بی ربط باز شد ولی متن صفحه اول رو که خوندم کنجکاو شدم و روی گالری تصاویر [1] [2] کلیک کردم، با دیدن تصاویر مو به تنم سیخ شد!

خدایا شکرت به خاطر سلامتی که بهمون دادی!


 
جشن تولد است اینجا...
شنبه 13 بهمن 1386 - 5:05:26 قبل از ظهر
تولد یکسالگی

یکی از دلیلی که امروز دارم مینویسم اینه که امروز درست یک سال از تاریخ تأسیس وبلاگم میگذره.

برنامه های زیادی برای امروز داشتم و تصمیم داشتم تحولات اساسی در وبلاگ اعمال کنم، ولی راستش رو بخواهید حسش نبود! از طرفی هم کمی سرم شلوغ بود. این بود که این تحول رو به روزهای آینده نزدیک موکول کردم.

در طول این یک سال 20 پست ارسال کردم که میدونم خیلی کمه ولی برای منه تازه کار که خیلی هم میونه ای با نوشتن ندارم شاید قابل قبول باشه و امیدوارم که در سال جدید بیشتر بنویسم.

از دوستانی هم که در طول این مدت بنده رو تحمل کردند و به من سر زدند تشکر میکنم. حداقل مزیت اینجا این بود که دوستان جدیدی پیدا کردم.

صحبت خاصی نیست جز تشکر.

راستی امروز یه مناسبت دیگه هم داشت. اگر گفتید ؟!

تولدم مبارک ;)


 
برف! براستی چیست این موجود بی شاخ و دم؟!
جمعه 21 دی 1386 - 4:39:49 قبل از ظهر
مرگ برفی

برف... برف... برف...!
براستی چیست این موجود بی شاخ و دم؟!
حالا اون هایی که روح لطیفی (شاید هم جنس لطیف!) دارند شاید شکایت کنند که دلت میاد...؟! به این قشنگی، خوشگلی... و غیره و ذالک...!

ما که همیشه از درد بیکاری دنبال سوژه های جور واجور میگردیم، اینبار فصل سرما رو هدف قرار دادیم، هر روز سیل آف ها روی میسنجر، پیامک ها (:-D) ی زمستونی و سرمایی و گازی و برفی و غیره و ذالک سرازیر میشه. امروز یکی از دوستان آف زده بود که امروز درخوندمون نیم متر برف اومده بود! تلوزیون هم که ماشااله جز صحبت از درست مصرف کنیم و قطعی گاز و راه بندون جاده ها به دلیل بارش برف و غیره و ذالک خبر دیگه ای نداره. امتحانات دانشگاه های سراسری هم که به خاطر همون موجود فوق الذکر سر جمع فکر کنم یه یک هفته ای کنسل بود. دوستان هم که در وبلاگهاشون همش در مورد همون موجود صحبت میکنند... چی بود...؟! آهان! برف! خلاصه فعلاً زندگی همه برفی شده!

ادامه مطلب...

 
من و مجیدآنلاین و ماه مبارک رمضان
يکشنبه 15 مهر 1386 - 8:48:31 قبل از ظهر
رمضان ماه خدا
سلام و نماز روزه هاتون قبول حق باشه ؛

چندی پیش در سایت محبوب مجیدآنلاین مسابقه حرفه ای طراحی وب سایت استاندارد برگزار شد که بنده هم در اون شرکت کردم. اینکه میگم حرفه ای به دلیل اینکه معیارها و شرایط سنجش مسابقه بسیار دقیق و تخصصی وضع شده بود. هنوز تاپیکش باقیست ، میتونید مشاهده کنید.

حمل بر تکبر نباشه بنده در این مسابقه اول شدم. جایزه هم یک دومین همراه با 1 گیگ فضای هاست به اضافه یک کاپ که در زیر نام کاربری در سایت به مدت یکسال درج خواهد شد.

ادامه مطلب...

 
چه زود Page Rank در گوگل 3 شد!
شنبه 29 اردیبهشت 1386 - 4:03:58 قبل از ظهر
خیلی جالبه با اینکه فقط حدود 3 ماه از تأسیس این سایت میگذره و خیلی هم کم بروز میشه، بازدید آنچنانی هم نداشته چون تبلیغی صورت نگرفته. ولی Page Rank سایت در گوگل به عدد 3 رسیده !

راستی چرا ؟!

پ.ن: به خدا توی گوگل پارتی ندارم !!! ;-)

 
امسال ساله چیه ...؟!
چهارشنبه 1 فروردین 1386 - 2:07:28 بعد از ظهر

سال و فال و مال و حال و اصل و نسل و تخت و بخت         بــادت انـدر شهریــاری بـرقــرار و بــر دوام

ســال خـــرم فـــال نیکــو مــال وافــر حــال خـــوش         اصل ثابت نسل باقی تخت عالی بخت رام

حافظ

یادش بخیر! یادم میاد فکر کنم کلاس سوم راهنمایی بودم، حدود 14 سالم بود، یه معلمی داشتیم به نام آقای "چوبینه"، این معلم نازنین و البته سخت گیر، همه چیز تدریس میکرد، تاریخ، جغرافی، مدنی، دینی، قرآن، ادبیات، دستورزبان، حرفه، نقاشی و خطاطی، پرورشی و... انصافاً بر روی تمامی مباحث هم اشراف کامل داشت و خیلی بالاتر از سطح کتابها درس میداد و در همون حد هم ازمون درس میخواست. میگفت من کتابها رو قبول ندارم و به قدری متفرقه و خارج از کلاس درس میداد که ما هم مجبور میشدیم برای نت برداری، از حاشیه کتابهامون استفاده کنیم و همیشه کتابهامون سیاه بود و آخر هم جا کم می آوردیم! یادش بخیر...
لازمه این رو هم اضافه کنم که ایشون ناراحتی قلبی داشتند و سنشون تقریباً بالا بود، و من ازشون خبری ندارم، به همین دلیل در همینجا برای ایشون و همه معلمین عزیزم آرزوی سلامتی دارم.
میخواستم یه چیز دیگه بگم که این حرفا پیش اومد...
یادم نیست بحث و صحبت چطوری به اونجا کشید که آقا چوبینه رفت پای تابلو و بهمون یه فرمول جالب رو یاد داد، فرمولی که اون لحظه برای من بسیار جالب به نظر اومد و مطمئن بودم که یه جایی این فرمول بدرد میخوره، اما اون روز هیچوقت فکر نمیکردم شاید سوژه وبلاگم در آینده باشه ! آخه اون موقع حتی نمیدونستم کامپیوتر خوردنیه یا پوشیدنیه ...! الان هم که تو اینترنت جستجو کردم هیچ جا همچین چیزی رو ندیدم، خلاصه یه فرمول بسیار جالب و تک! که فکر میکنم دفعه اول دارید اینجا میخونید. بزارید پای حساب عیدی من به شما...
فرمول مربوط میشه به پیدا کردن اینکه امسال و یا هر سال شمسی دیگه، سال چیه ؟!
برای اینکار ابتدا سال مورد نظر رو منهای 6 میکنیم. عدد حاصل رو تقسیم بر 12 میکنیم. سپس باقی مانده تقسیم رو بر روی جدول زیر برده و حیوان مورد نظر رو از روی جدول پیدا میکنیم.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 0
موش گاو پلنگ خرگوش نهنگ مار اسب گوسفند میمون مرغ سگ خوک

به عنوان مثال، امسال سال 1386 شمسی است. پس 1380 = 6 - 1386 حال باقی مانده تقسیم عدد 1380 بر 12 رو بدست می آوریم، که میشه عدد صفر. عدد صفر در جدول معادل حیوان "خوک" است. پس امسال سال خوک است. به همین راحتی.

با اینکه حدود 12 سال از این داستان میگذره اما از اونجا که من آشغال جمع کن خوبی هستم! هنوز هم اون تکه کاغذی که از پای تابلو این فرمول رو روش یادداشت کردم رو نگه داشتم. که تصویر اون رو در زیر میبینید.
شاید همین به اصطلاح آشغال های قدیمی باشند که امروز عتیقه به حساب میان!

حالا خوشتون اومد...؟!
نکته اینکه در تصویر بالا تقسیم رو اشتباه حساب کردم، تو رو خدا به ریاضیاتم شک نکنید ها ! به خدا من نمره ریاضی هیچوقت کمتر 20 نشدم، شما فکر کنید حول شده بودم دیگه... ;-)

امروز روز اول سال 1386 است. نوروز 86 رو خدمت تمام دوستان خوبم تبریک عرض میکنم و برای همه آرزوی سلامتی دارم.


 
چون حوصله نداشتم این وبلاگ رو ساختم !
شنبه 5 اسفند 1385 - 3:33:33 قبل از ظهر

ببخشید دیر آپ میکنم ، خب شروع کاره یکمی دستم کنده، یواش یواش راه میافتم ;-)

بحث و جدل و البته محبت دوستان در مورد ساختن این وبلاگ زیاد بوده.
دوستان میگن بابا حوصله داری این همه وقت گذاشتی روی این وبلاگ...
در جواب فقط این دو جمله رو میگم:

کسی که یه کاری رو دوست نداره، باید حوصله داشته باشه تا بتونه اون کار رو انجام بده.
ولی کسی که کاری رو دوست داره، هر وقت که حوصله نداشته باشه اون کار رو انجام میده.

و ماجرای من و ساختن این وبلاگ جزو دسته دومه. یعنی چون حوصله نداشتم این وبلاگ رو ساختم !!!


 
به نام خدا میگشاییم دفتر را ...
جمعه 13 بهمن 1385 - 9:00:00 قبل از ظهر

به نام خدا

تولدم مبارک
به نام خدا میگشاییم دفتر را ...
تولدت مبارک ! تولدت مبارک ! ... اما چرا دو مرتبه گفتم؟!
اولیش تبریک به خاطر راه اندازی این وب لاگ و دومیش به خاطر اینکه امروز 25 سالم تموم شد. تصمیم گرفتم در روز تولدم، خودم به خودم هدیه بدم ! نمیشه؟ این وبلاگ هدیه من به خودم در روز تولدم است. هدیه شما چیست ؟!
در این دور و زمونه وبلاگ نویسی رسم شده، از افراد عادی تا اشخاص بزرگ و مهم برای خودشون در این محیط مجازی مینویسند. من انشائم بد نبوده ولی خیلی اهل نوشتن نیستم و خیلی هم مایل نیستم که دیگران از افکارم آگاه بشن. ولی طبق رسم و رسوم اینترنت لازم دونستم اینجا رو بسازم تا شاید هر وقت به مطلب جالبی برخورد کردم اون رو با شما به اشتراک بزارم. شایدم دلیلش رو کم کنی باشه!
نمیدونم از چی میخوام بنویسم، ولی فکر میکنم از دنیای صفر و یک ها بنویسم و بیشتر مطالبم چهار چوب کامپیوتری داشته باشند و البته با گرایش به سمت طراحی وب و برنامه نویسی که بیشتر از شاخه های دیگه بهشون علاقه مندم. شاید به خاطر اینکه به چیز دیگه ای علاقه ندارم شایدم به خاطر اینکه چیز دیگه ای بلد نیستم که در موردش صحبت کنم.
نظرتون در مورد طراحی این وبلاگ چیه؟ این وبلاگ حاصل 10 روز کار مداومم است، کلی از خواب و خوراکم زدم تا برای امروز آمادش کنم. تقریباً تکمیله ولی هنوز کار داره.
طراحی و برنامه نویسیش رو خودم و از صفر مطلق انجام دادم و تک تک پیکسل هاشو دستی کنار هم قرار دادم تا این شد. انصافاً خیلی وسواس به خرج دادم و از هیچ برنامه آماده ای استفاده نکردم. چیزی از امکانات یه وبلاگ کامل کم نداره. با XHTML و CSS پایه ریزیش کردم و از زبان قدرتمند و محبوب PHP و بانک اطلاعاتی MySQL استفاده کردم. خیلی هم سعی کردم که تمام استاندارد های بروز وب (W3C) رو توش پیاده کنم اما نمیدونم تا چه حد موفق بودم، امیدوارم در این باره پیشکسوتان نظر بدن و راهنمایی کنند. شاید هم بعدها تکمیل ترش کردم و به عنوان یه CMS بیرون دادم.
الان دیگه چیزی به ذهنم نمیرسه برای گفتن. بازم خوشحال هستم که به جمع وبلاگ نویسان پیوستم و به زودی با مطالب تازه برمیگردم.
منتظر نظرات ارزشمندتون هستم.