صفحه نخست
  • درباره من
  • نبی کرمعلی زاده
    • نام: نبي کرمعلي زاده
    • متولد: 1360/11/13
    • محل سکونت: اهواز
    • تحصيلات: مهندس آبياري
    • شغل: طراح وب و برنامه نويس
    • علايق: فقط کامپيوتر و دیگر هیچ !



  • آمار بازديد
    • تعداد آنلاین: 8
    • بازدید امروز: 44
    • بازدید دیروز: 380
    • بازدیـد کــل: 17153227
    از تاريخ: 13 بهمن 1385


دو کنفرانس طراحی وب سایت در نیمه اول سال جاری
دوشنبه 19 فروردین 1387 - 4:53:28 قبل از ظهر
کنفرانس طراحی وب سایت

به تاریخ 6-5 اردیبهشت 1387 در نیواورلئان و به تاریخ 4-3 تیر 1387در بوستون دو کنفرانس مهم در ارتباط با طراحی وب سایت در پیشه. ما که دستمون نمیرسه، خوش به حال اونایی که دستشون میرسه.

نیمه دوم سال جاری میلادی نیز دو کنفرانس دیگه در پیش هست.

بد نیست بدونین میزبانان اصلی آقایان Jeffrey Zeldman و Eric Meyer هستند که از پیشکسوتان در این وادی می باشند.

البته اشخاص عادی هم میتونند شرکت کنند ولی فکر میکنم بیشتر برای شرکتها باشه چون مبلغ ثبت نامش خیلی بالاست. (895$)

اطلاعات بیشتر را در سایت aneventapart.com ببینید.


 
تو! ای طراح وب سایت، تا دیر نشده توبه کن!
شنبه 15 دی 1386 - 4:13:15 قبل از ظهر
Web Standards

اندک اندک درحال رسیدن به آن نقطه ای هستیم که بفهمند آن دسته از طراحانی که از روی نادانی میگفتند مخاطب ما تنها استفاده کنندگان IE6 هستند و آینده نگر نبودند که پیشبینی کنند روزی خواهد رسید که مرورگرها از جمله IE به سمت استانداردها حرکت خواهند کرد و نسخه های 6 و 7 و 8 ... را به سمت استانداردها پشت سرخواهند گذاشت زیرا که در جنگ مرورگرها چاره ای جز این ندارند ولی آن مردمان و سایتهایشان به بن بست بزرگی به نام IE6 برخوردخواهند کرد که نتوان از آن گذشت! و اینجاست که پشیمانی دیگر سودی ندارد و رو به سوی آسمان زمزمه خواهند کرد که افسوس! توبه! براستی که توبه آنها، همراه با طراحی مجدد سایتهایشان بر پایه استانداردهای روز خواهد بود که همانا همراه با عذاب برای آنها خواهد بود چرا که زمان از دست رفته دگر باز نخواهد گشت و اکنون باید وقت صرف کنند تا آگاه شوند استانداردها چیستند و FireFox چرا بهتر بود و در یک کلام Update نبودند.
آمین !

مطلب بالا بعد از خوندن مقاله "IE8 و استانداردهای وب" و "8 + 2 = " تراوش کرد!


 
فورمت PNG پادشاه فورمت های تصویری در خلق صفحات وب
سه شنبه 6 آذر 1386 - 1:18:49 بعد از ظهر
PNG the king !

خیلی ها رو دیده بودم که به عنوان یک طراح وب سایت، جایگاه استفاده از فورمت های مختلف تصویری را در صفحات وب طراحی شده نمیدونستند و نمیدونستند که کجا از چه فورمتی باید استفاده کرد. همیشه میخواستم در این باره بنویسم اما فرصت نمیشد، تا اینکه در [اینجا] به مقاله ای با عنوان "مخفی کردن پس زمینه Transparent عکس های PNG در IE" از دوست خوبم آقا حسین برخورد کردم، و برخی دوستان موضع گرفتند که فورمت png اونقدر ارزش نداره که بخاطر اون دست به هک های IE بزنیم. این موضوع باعث شد که کمی در این باره صحبت کنیم...

ادامه مطلب...

 
سه روش برای مخفی سازی ایمیل از دست روبوت های ایمیل یاب
دوشنبه 20 فروردین 1386 - 3:31:06 بعد از ظهر

احتمالاً شما هم با مشکل ایمیل های ناخواسته دست و پنجه نرم میکنید. حتماً میدانید که روبوت های ایمیل یابی وجود دارند که صفحات وب را کاوش میکنند و از درون کدهای html سایت شما، رشته های ایمیل را خوانده و استخراج میکنند و به آنها ایمیلهای تبلیغاتی ارسال میکنند.
حتماً شما هم در قسمت 'تماس با ما' سایتتان، ایمیل آدرستان را به صورت یک لینک قرار داده اید. اگر به همین سادگی اینکار را کرده باشید مطمئن باشید کار روبوت های ایمیل یاب را بسیار ساده کرده اید. مخصوصاً اگر ایمیل آدرس را بعد از متد :mailto بکار برده باشید.
پس راه حل چیست؟
در این جا به ارائه سه راه حل خواهیم پرداخت.

ادامه مطلب...